Země
Rasy
Magie, náboženství a věda
Důležité postavy

Vědění – Střelný prach, vynalezený před lety trpaslíky, ještě není v lidských zemích příliš rozšířen. Palné zbraně jsou využívány trpasličími armádami, ale nejsou moc spolehlivé. Naopak alchymie má silnou a starou tradici a pořád se zlepšuje. Schopný a zkušený alchymista dokáže vyrobit cokoli od jedů přes výbušniny až k magickým lektvarům.

Náboženství - Náboženství je poměrně volná záležitost. Ve Watershnegu, podobně jako v jiných lidských severnějších zemích, není předepsáno žádné státní náboženství. Jedno je zde pouze doporučeno a státem podporováno, a to víra v Pivora. Jde o prastaré, původní trpasličí náboženství, které si ale v průběhu věků získalo silnou oblibu i mezi ostatními rasami. Hlavním bohem tohoto náboženství je Pivor, bůh radosti, zábavy, požitků, plodnosti, života, hrdinství, piva, alkoholických nápojů a spousty dalších skvělých věcí. Pivorovým sídlem je Bjorland, Pivozemě, kam po smrti odejdou všichni, kteří žili plný a užitečný život. V trpasličích legendách jsou někteří velcí hrdinové jako Chlastoš První, Pivson Ledvina a Destilaf Lopata označováni jako polobozi a synové Pivora. Neexistuje pravdivá Pivorova podoba. Jeho zobrazení se mění napříč časem a kulturami. Víru v Pivora hlásají mniši. Pivorovým služebníkem se může stát skoro kdokoliv, neboť tato církev má málo pravidel. Mniši se kromě šíření víry věnují také různým vědám a uměním a samozřejmě také vaření svatého piva, nápoje se zázračnými účinky.

Hodí se zde ještě zmínit bytosti zvané démoni a víru v ně. Démoni jsou tajemné nadpřirozené bytosti, vládnoucí zvláštními, magickými silami. Jejich uctívání je spojeno hlavně se starými lesními národy (elfy a skřety). Démonů je velké množství a každý vypadá jinak. V dnešní době je stále možné výjimečně najít skupinku elfů žijících v lesích podle starých zvyků, kteří uctívají svou dřevěnou rohatou modlu nebo gobliního šamana sloužícího pavoučímu démonu, ale tato tradiční náboženství velice rychle mizí. Mnohem častěji najdete onu lesní modlu skrytou v neprostupném křoví a obrostlou mechem a břečťanem. Mnoho učenců stále hledá samotné démony, ale neexistují žádné skutečně věrohodné důkazy o jejich existenci. A tak jsou pro "civilizovaný" svět pouhými pohádkami na strašení dětí...

Magie - V našem světě není těžké na magii narazit, ovšem většinou jde o magii velice slabou. Skuteční mágové, mistři svého řemesla ovládající tu pravou, silnou magii, nejsou příliš četní. Takoví lidé jsou velice vážení a pracují na vysokých pozicích, radí králům, sami vládnou nebo tahají za nitky. Přítomnost takových postav na LARPu bude příběhově podmíněna. Pravý kouzelník je tedy docela vzácná a nezvyklá věc a obyčejní lidé by na něj měli zírat ne si říkat "To už je dneska třetí mág, že vono je tady zas nějaký zřídlo nebo co?". Kouzlící postavy ale určitě chceme. Jejich moc ale musí být v rozumných mezích. Magii se může naučit vlastně každý, ale budou to jen jednoduchá zaklínadla (až primitivní, z pohledu mágů). Je mnoho způsobů, jak kouzlící postavu pojmout. Mnich, kněz, věštec, prorok, blázen, inkvizitor, poustevník, čarodějnice, vědma, bard, druid, lovec, šaman...možností je spousta. Další věcí je výběr kouzel. Třeba taková ohnivá koule je podle pravidel dost výhodná, ale zeptejte se sami sebe - proč by ji měl umět Pivorův kněz? Ten upotřebí spíše očištění.
Tímto krátkým pojednáním jsem chtěl hlavně upozornit na to, že systém magie je využitelný pro širokou škálu postav a supluje další schopnosti jako např. kněžství a také na to, že schopnost kouzlit se automaticky nerovná mág v róbách s kouzelnou holí.

reklama